Je pakket niet kunnen ophalen, omdat de PostNL-bezorger niet welkom is in de supermarkt waar het pakketpunt zit. Het klinkt te bizar voor woorden, maar toch is het wat de Bredase Joost overkwam. De pakketbezorger zou een medewerker van het SPAR-filiaal aan de Ginnekenstraat hebben uitgescholden. Het gevolg: de bezorger mag van de bedrijfsleider de winkel niet meer in.
“Ik had wat onderdelen besteld, waaronder een USB-lader voor mijn auto. Die zouden bij de supermarkt hier in de buurt worden bezorgd”, vertelt Joost, die liever alleen met zijn voornaam wil worden genoemd. “Vorige week vrijdag kon ik het pakket komen ophalen. Maar in de winkel kreeg ik te horen dat ik bij een pakketpunt in de Haagse Beemden moest zijn.”
Ook deze week verwachtte de Bredanaar een pakketje op te kunnen halen in de Ginnekenstraat. Volgens een automatisch bericht van PostNL lag zijn pakje klaar bij de supermarkt. Eenmaal daar aangekomen, werd hij opnieuw doorverwezen naar het andere pakketpunt. Op de vraag waarom dat nu al voor de tweede keer gebeurde en of er al contact was geweest met PostNL, kreeg Joost als antwoord dat de bezorger de winkel niet meer in mag. Hij zou zich hebben misdragen tegen één van de medewerkers.
‘Niet de normale gang van zaken’
Een woordvoerster van SPAR bevestigt dat er een incident heeft plaatsgevonden met een pakketbezorger van PostNL. De ondernemer van de supermarkt zou dinsdag contact hebben gehad met het postbedrijf en kreeg te horen dat dit inderdaad niet de normale gang van zaken is. Volgens de supermarkt is PostNL nu aan zet om het probleem op te lossen. De supermarkt laat weten dat mensen nog wel hun pakketje vanuit de supermarkt kunnen versturen, maar dat het ophalen op dit moment niet mogelijk is.
Uurtje extra reizen
Op de vraag of Joost zijn pakket uiteindelijk wel heeft gehad? “Nee, die moet ik nog ophalen. Dat is wel een half uurtje fietsen voor me.” Het pakket van vorige week heeft hij inmiddels gehaald, te voet en met de bus. Een uur langer reizen ten opzichte van de Ginnekenstraat.
15:00u | Update met reactie PostNL:
PostNL laat weten dat het klopt dat er ‘helaas wat strubbelingen zijn geweest’ in het SPAR-filiaal, waardoor het pakketpunt niet beschikbaar is geweest. “Allereerst bieden we iedereen die van de ontstane situatie last heeft gehad onze welgemeende excuses aan. Vanaf morgen (zaterdag, red) kunnen er weer pakketten verstuurd worden naar de betreffende locatie en kunnen klanten hun pakketjes hier weer ophalen.” Het postbedrijf geeft daarbij aan dat ze in overleg met alle betrokkenen zo snel mogelijk een oplossing willen vinden.