Nieuwe campagne brengt Bredaas cultuuraanbod in de schijnwerpers

Het harmonicaboekje 'ZigZag door cultureel Breda' | Foto: Breda Marketing

Om Breda en haar uitgebreide cultuuraanbod in de spotlight te zetten, is de nieuwe campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’ gestart. Breda Marketing presenteert samen met de gemeente Breda een mix van het Bredase cultuuraanbod.

Met behulp van een ‘zigzag harmonicaboekje’ kan men alle kanten van cultureel Breda ontdekken. De cultuurcampagne biedt een podium voor het aanbod van de vijftien culturele basisinstellingen in Breda, aangevuld met verschillende aanbiedingen van andere organisaties. Bredase kunstenaars en performers tonen een mix van vernieuwing en traditie, waarbij zowel groot als klein evenveel betekenis heeft en elk genre aan bod komt.  

‘Verrassen en inspireren’

De ZigZag-campagne is een onderdeel van het nieuwe cultuurbeleid ‘Stad van Creatief Talent 2025-2040’ van de gemeente. Met dit beleid wil de gemeente een basis leggen voor culturele voorzieningen, cultuur voor jeugd en jongeren, en talentontwikkeling. De gemeente werkt intensief samen met Breda Marketing en verschillende andere partners uit de stad. Wethouder van Cultuur Marike de Nobel (GroenLinks) geeft aan dat zij met de campagne iedere Bredanaar en bezoeker wil verrassen en inspireren. “Door te laten zien hoe veelzijdig cultureel Breda is, met écht voor ieder wat wils. Op cultureel gebied is er van alles te ontdekken, maar lang niet iedere Bredanaar en bezoeker weet wat er in de stad gebeurt.” 

Het zigzag harmonicaboekje is straks gratis te vinden bij onder andere culturele instellingen, wijk- en buurthuizen, horeca en winkels. Op de website van Explore Breda vind je de culturele UIT-agenda en verhalen. De campagne is vanaf 6 oktober zichtbaar in de stad en online.